TRAVEL

Share:
by AM Daebak | Photography by Alina
Î

n sfârşit am reuşit să scriu acest articol despre pelerinajul de-o zi pe care l-am făcut la începutul lunii aprilie. Această călătorie spirituală a fost foarte binevenită, mai ales pentru că a fost chiar în postul Paştelui, ceea ce ştim cu toţii că are o semnificaţie aparte. Este foarte bine ca din când în când să lăsăm toate probleme deoparte (oricât de greu ar părea şi ştiu că e) şi să mergem în locuri cu încărcătură pozitivă şi energie benefică regeneratoare pentru corpul şi sufletul nostru. Am văzut că au început să fie destul de „populare” pelerinajele, însă nu din acest motiv este recomandat să mergi, ci pentru că sufletul tău îţi cere o pauză şi o atenţie specială. Dacă nu ne îngrijim sufletul, corpul nostru va răspunde pe măsură, într-un mod neplăcut.

Pelerinajul a fost organizat de parohul Bisericii „Bucur Ciobanul”, Părintele Ionuţ Bărbulescu, un om absolut minunat cu un har cum foarte puţin mai întâlneşti, din păcate. Părintele Bărbulescu este şi directorul Seminarului de Teologie din Bucureşti. Găseşti AICI mai multe informaţii despre biserică şi diversele acţiuni întreprinse de consilierii acestei biserici. Cel puţin pentru mine, acest loc are o semnificaţie specială şi foarte dragă.

În dimineaţa de 3 aprilie ne-am adunat cu toţii în faţa Bisericii, am fost în jur de 80 de persoane, 2 autocare. Îmi place să călătoresc cu mai multe persoane, nu ştiu, dar parcă energia este mai puternică. A fost cu totul diferit de cum mi-am imaginat, în sensul bun al cuvântului, motiv pentru care spun din nou: astfel de călătorii spirituale au un mare beneficiu asupra sufletului celui care merge în pelerinaj.

Am plecat aşadar la ora 8 dimineaţa, şi prima oprire a fost Biserica Drăgănescu. Nu este atât de cunoscută ca Mânăstirea Prislop (Haţeg, Hunedoara), însă aici a pictat timp de 15 ani Părintele Arsenie Boca. Este foarte frumoasă şi ar fi păcat să nu o vizitaţi mai ales pentru că este destul de aproape de Bucuresţi, circa 28 km distanţă. Din păcate, în ultimii ani imaginea Părintelui Arsenie Boca a devenit comercială, asta se întâmplă şi în cazul Mânăstirii Prislop. Acesta este şi motivul pentru care multe locuri îşi pierd din acea energie benefică, pentru că mulţi dintre noi avem tendinţa de a comercializa tot ce ni se pare că ar putea avea ca rezultat banii. Eu încă am speranţa că energia acestor locuri absolut incredibile, o să fie mai puternică decât dorinţa unora de a o supune unui proces de marketing, ieftin.

A doua oprire a fost la Mânăstirea Comana, judeţul Giurgiu. Aici am stat cred cel mai mult dintre toate cele 3 obiective vizitate în acea zi. De cum am ajuns am rămas impresionată de tot ceea ce era acolo, de la curăţenie până la modul în care ne-a vorbit preotul de acolo despre istoria bisericii. O parte a mânăstirii este în renovare, însă rezultatul final va fi cu siguranţă spectaculos. Am pus poze mai multe pentru că îmi doresc ca măcar prin intermediul acestora să călătoriţi cu sufletul atunci când aveţi cea mai mare nevoie.

A treia oprire a fost în Bulgaria la Mânăstirea Sfântul Dimitrie Basarabov. Distanţa dintre Bucureşti şi localitatea Basarabovo este de circa 80 km. Partea mai puţin plăcută a fost trecerea prin Vama Ruse. Fiind o după-amiază de sâmbătă, am stat, cred, o oră şi ceva in vamă aşteptând. După ce am reuşit să intrăm în Bulgaria, am ajuns imediat la mânăstire unde mai erau grupuri de vizitatori din alte ţări, aşa că cel puţin pentru mine, a fost o experienţă frumoasă. Vremea a ţinut cu noi, a fost mai cald decât în Bucureşti, astfel încât am putut să ne bucurăm de privelişte şi de asemenea am putut să urcăm pentru a vedea peştera şi mica bisericuţă. Este greu de urcat din cauza pietrei alunecoase, dar cu puţină grijă se poate urca în siguranţă. Am plecat de la mânăstire în jur de ora 5 şi jumătate, am stat din nou o oră în vamă pentru a intra în ţară, dar am ajuns cu bine la ora 8 jumătate seara.

La sfârşitul zilei am constatat că nu eram deloc obosită, ci mai plină de energie şi de credinţă că orice lucru mai puţin plăcut are un înţeles şi soluţia pentru a depăşi problemele, este sa le acceptăm, să le înţelegem mesajul şi să trecem peste.